Zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym, która w art. 24 ust 3-7 stanowi, że:
- W sprawach dotyczących gminy radni mogą kierować interpelacje i zapytania do wójta.
- Interpelacja dotyczy spraw o istotnym znaczeniu dla gminy. Interpelacja powinna zawierać krótkie przedstawienie stanu faktycznego będącego jej przedmiotem oraz wynikające z niej pytania.
- Zapytania składa się w sprawach aktualnych problemów gminy, a także w celu uzyskania informacji o konkretnym stanie faktycznym. Przepis ust. 4 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.
- Interpelacje składane są na piśmie do przewodniczącego rady, który przekazuje je niezwłocznie wójtowi. Wójt lub osoba przez niego wyznaczona jest zobowiązana udzielić odpowiedź na piśmie nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania interpelacji lub zapytania.
- Treść interpelacji i zapytań oraz udzielonych odpowiedzi podawana jest do publicznej wiadomości poprzez niezwłoczną publikację w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej gminy oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty.
Realizując ustawowy obowiązek podania do publicznej wiadomości udostępnia się Rejestr interpelacji i zapytań Radnych Rady Miejskiej w Lubsku (kadencja 2018-2023) – kierowanych w 2021 r. do Burmistrza Lubska oraz udzielonych odpowiedzi:
1/ w BIP (menu Rada Miejska/ Interpelacje)
2/ na stronie internetowej Urzędu: www.lubsko.pl (Interpelacje i zapytania Radnych Rady Miejskiej)
3/ na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Lubsku
]]>