Informacja o zakresie działalności Urzędu
Szczegóły informacji
Tekst odczytywalny maszynowo
Informacja ogłoszona dnia 2023-06-01 09:22:35 przez Sebastian Górski
Akapit nr 1 - brak tytułu
Urząd Miejski w Lubsku
Urząd Miejski w Lubsku znajduje się w dwóch budynkach na terenie centrum miasta Lubska. Urzędem kieruje Burmistrz Miasta.
Strukturę organizacyjną Urzędu stanowią:
- Kierownictwo Urzędu:
- Burmistrz Lubska
- Zastępca Burmistrza – Sekretarz Gminy
- Skarbnik Gminy
- Wydziały Urzędu i Referaty.
Siedziba Urzędu
Główna siedziba znajduje się przy plac Wolności 1 w Lubsku.
W budynku głównym znajdują się:
W budynku głównym znajdują się:
- Sekretariat Burmistrza
- Biuro Zastępcy Burmistrza - Sekretarza Gminy
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Infrastruktury i Gospodarki Nieruchomościami
- Samodzielne stanowisko ds. Kadr
- USC
- Biuro Rady Miejskiej
W budynku przy al. Niepodległości 2 w Lubsku znajdują się:
- Biuro Obsługi Interesanta
- Skarbnik Gminy
- Wydział Finansowy
- Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
- Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
- Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
- Referat ds. Archiwum zakładowego
- Referat Spraw Społecznych
- Referat ds. Informatyki
oraz jednostki organizacyjne:
- MIEJSKO-GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
- Zakład Gospodarowania Mieniem Komunalnym w Lubsku
Godziny pracy Urzędu
Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku w godzinach:
- w poniedziałek od 7.30 do 17.00,
- we wtorek, środę i czwartek od 7.30 do 15.30,
- w piątek od 7.30 do 14.00.
Sprawy, które można załatwić w Urzędzie
W Urzędzie można załatwić między innymi sprawy związane z:
- sprawami obywatelskimi, w tym: zameldowaniem i wymeldowaniem, wyrobieniem dowodu osobistego, zgłoszeniem narodzin dziecka, otrzymaniem aktu urodzenia, zgonu, małżeństwa, wstąpieniem w związek małżeński i ślubem cywilnym, uznaniem dziecka, zmianą imienia lub nazwisk stosownie do obowiązujących przepisów;
- podatkami i opłatami, w tym: podatkiem rolnym, leśnym, od nieruchomości, od środków transportowych i opłatami za gospodarowanie odpadami;
- nieruchomościami, w tym: sprzedażą lokalu mieszkalnego, nadaniem numeru porządkowego dla nieruchomości, zatwierdzeniem projektu podziału, dzierżawą nieruchomości gminnej, przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości;
- zaświadczeniem o rewitalizacji;
- organizacją wydarzeń, bieżącym informowaniem o sprawach gminy, konsultacjami społecznymi, stypendiami, wsparciem dla organizacji pozarządowych;
- działalnością gospodarczą, w tym: zakładaniem działalności, zwolnieniem z podatku, uzyskaniem zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, uzyskaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
- zezwoleniem na organizację imprezy masowej, zgłoszeniem organizacji zgromadzenia publicznego;
- ochroną powietrza, w tym: decyzjami środowiskowymi, projektem Czyste Powietrze, Cmentarzami;
- uzyskaniem zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów,
- edukacją, w tym nadzorem nad placówkami oświatowymi w gminie;
- profilaktyką uzależnień, pomocą osobom uzależnionym i doświadczającym przemocy w rodzinie;
- usługami komunalnymi i gospodarowaniem odpadami;
- ochroną zwierząt;
- sprawami z zakresu inwestycji;
- sprawami związanymi z organizacją pracy Rady Miejskiej w Lubsku.
Załatwianie spraw w Urzędzie
Aby załatwić sprawę w Urzędzie, można:
- Napisać pismo i wysłać je na adres:
Urząd Miejski w Lubsku
Plac Wolności 1
68-300 Lubsko
Plac Wolności 1
68-300 Lubsko
- Napisać pismo i przynieść je na Dziennik Podawczy, al. Niepodległości 2, łącznik (budynek C) w godzinach pracy urzędu
- Napisać wiadomość mailową i wysłać ją na adres:
- Napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP: epuap.gov.pl, adres elektronicznej skrytki podawczej na ePUAP
Urzędu Miejskiego w Lubsku: /1e408uxblm/skrytka
Wysłać faks pod numer: + 48 68 457 61 00 - Zadzwonić pod numer: + 48 68 457 61 01
- Przyjść do Urzędu osobiście
Informacja dla osób z niepełnosprawnością ruchową i osób starszych
Punkt obsługi osób starszych i niepełnosprawnych znajduje się przy al. Niepodległości 2, łącznik (budynek C – Biuro Podawcze). Wejście dostosowane dla wózków jest usytuowane od strony parkingu przy ul. Konopnickiej (od rzeki).
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się przy al. Niepodległości 2, łącznik (budynek C - parter). W pobliżu budynków są miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami.
W Urzędzie są również dostępne pętle indukcyjne dla osób niesłyszących w następujących lokalizacjach:
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się przy al. Niepodległości 2, łącznik (budynek C - parter). W pobliżu budynków są miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami.
W Urzędzie są również dostępne pętle indukcyjne dla osób niesłyszących w następujących lokalizacjach:
- Biuro Podawcze al. Niepodległości 2, (łącznik - budynek C)
- Sekretariat Burmistrza, Plac Wolności 1
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-06-01 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: S.Górski |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-06-01 09:22:32 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Sebastian Górski |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-06-01 09:22:35 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Sebastian Górski |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-06-12 08:35:02 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 249 raz(y) |