ˆ

Dostępność architektoniczna

Szczegóły informacji

Dostępność architektoniczna

Informacja ogłoszona dnia 2020-08-17 13:35:07 przez Anna Kalinowska

Akapit nr 1 - brak tytułu

Dostępność architektoniczna
Ratusz - budynek Urzędu Miejskiego w Lubsku - Plac Wolności 1, 68-300 Lubsko (centrum miasta) - opis dostępności architektonicznej obiektu:
  1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
    budynek trzykondygnacyjny (parter, I piętro, II piętro). Budynek posiada jedno wejście, które usytuowane jest na poziomie chodnika na zewnątrz budynku. Brak barier w postaci schodów wejściowych do budynku. Drzwi wejściowe z możliwością otworzenia obu skrzydeł. Wejście o szerokości zapewniającej swobodny wjazd osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim. Na parterze budynku (po lewej stronie od wejścia) znajduje się Biuro Obsługi Interesantów, w którym można zasięgnąć informacji w temacie, gdzie należy daną sprawę załatwić. Jeśli jest taka potrzeba, pracownicy z biur ulokowanych na wyższych kondygnacjach budynku schodzą do petenta i załatwiają sprawę. W Biurze Obsługi Interesantów istnieje możliwość dokonania opłat skarbowych, w tym poprzez płatności elektroniczne.
    Dodatkowo przy drzwiach wejściowych do budynku (na zewnątrz, po lewej stronie) zamontowany jest dzwonek. Dzwonek zamontowany jest na wysokości umożliwiającej skorzystanie z niego także przez osobę poruszającą się na wózku inwalidzkim. Po skorzystaniu z dzwonka, do interesanta wychodzi pracownik Biura Obsługi Interesanta, zapytuje o cel wizyty i dalej wskazuje sposób załatwienia danej sprawy.
  2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
    W odniesieniu do osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim - dostęp tylko do parteru budynku. W budynku nie ma windy, nie ma platformy dla wózków zamontowanej przy poręczy schodów. Na parterze ulokowane jest m.in. Biuro Obsługi Interesantów. Sprawę należy przedstawić pracownikom BOI, którzy informują, gdzie sprawę należy dalej załatwić. Pracownicy biur wyższych kondygnacji schodzą i załatwiają sprawę na parterze.
    Szerokość korytarzy umożliwia poruszanie się wózkiem inwalidzkim.
  3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
    W budynku jest przenośna pętla indukcyjna oraz system przywoławczy.
    W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
    W odległości ok. 60 m od ratusza znajduje się parking z wydzielonymi 2 miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych.
  5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
    Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć.
    W Urzędzie nie ma tłumacza języka migowego na miejscu, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.
 
Budynek Urzędu Miejskiego w Lubsku Aleja Niepodległości 2, 68-300 Lubsko (dawny budynek Szkoły Nr 2) - opis dostępności architektonicznej obiektu:
  1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
    – budynek trzykondygnacyjny (parter, I piętro, II piętro). Budynek posiada cztery wejścia, dwa na poziome chodnika i dwa znajdujące się powyżej poziomu chodnika. Wejście główne usytuowane od parkingu od strony rzeki Lubszy, wejście to przystosowane jest dla osób niepełnosprawnych, a drzwi wejściowe są o szerokości zapewniającej swobodny wjazd osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim. Na parterze budynku (łącznik) ulokowane sjest biuro podawcze, kasy oraz wydziały obsługi interesanta w zakresie spraw obywatelskich oraz spraw społecznych i toalety. W pozostałych sprawach, pracownicy z biur z wyższych kondygnacji schodzą do petentów.
  2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
    W odniesieniu do osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim - dostęp tylko do parteru budynku. W budynku nie ma windy, nie ma platformy dla wózków zamontowanej przy poręczy schodów.
    Szerokość korytarzy parteru umożliwia poruszanie się wózkiem inwalidzkim.
  3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
    W budynku jest przenośna pętla indukcyjna.
    W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
    W odległości ok. 5 m od budynku UM znajduje się parking z wydzielonymi miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych.
  5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
    Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć.
    W Urzędzie nie ma tłumacza języka migowego na miejscu, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.
 
Budynek Urzędu Miejskiego w Lubsku przy ul. Powstańców Wlkp. 3, 68-300 Lubsko (centrum miasta) - opis dostępności architektonicznej obiektu:
  1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
    – budynek trzykondygnacyjny (parter, I piętro, II piętro). Budynek posiada dwa wejścia, znajdujące się powyżej poziomu chodnika. Wejście główne usytuowane od ul. Powstańców Wlkp. nie posiada podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Podjazd dla osób niepełnosprawnych posiada drugie wejście do budynku – od podwórka/parkingu.
    Drzwi wejściowe o szerokości zapewniającej swobodny wjazd osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim. Na parterze budynku ulokowane są kasa oraz biura, w których obsługa interesanta jest najczęstsza. W pozostałych sprawach, pracownicy z biur z wyższych kondygnacji schodzą do petentów.
    Po prawej, zewnętrznej stronie drzwi wejściowych do budynku od strony podwórza/parkingu znajduje się dzwonek, który zamontowany jest na wysokości umożliwiającej skorzystanie z niego przez osobę poruszającą się na wózku inwalidzkim.
  2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
    W odniesieniu do osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim - dostęp tylko do parteru budynku. W budynku nie ma windy, nie ma platformy dla wózków zamontowanej przy poręczy schodów.
    Szerokość korytarzy parteru umożliwia poruszanie się wózkiem inwalidzkim.
  3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
    W budynku jest przenośna pętla indukcyjna.
    W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
    W odległości ok. 150 m od budynku UM znajduje się parking z wydzielonymimiejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych (koło banku PKO, od strony ul. Przemysłowej).
  5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
    Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć.
    W Urzędzie nie ma tłumacza języka migowego na miejscu, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubsko
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-08-17
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
M. Konieczka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-08-17 13:34:41
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Anna Kalinowska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-08-17 13:35:07
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Sebastian Górski
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-09-20 15:57:19
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2744 raz(y)