Ogłoszenia i komunikaty
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Koło "Jeleń" Brody - szacowanie szkód łowieckich
Załączniki
Pobierz dane XML Koło "Jeleń" Brody - szacowanie szkód łowieckich Drukuj informację Koło "Jeleń" Brody - szacowanie szkód łowieckich
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: D. Borkowska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2019-03-26 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: D. Borkowska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2019-03-26 15:23:27 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2019-03-26 15:24:39 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-03-26 15:24:39 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 23778 raz(y) |
Nowe wzory ofert, sprawozdań i umów do otwartych konkursów ofert i małych grantów
Akapit nr 1 - brak tytułu
Od 1 marca 2019 obowiązują nowe wzory ofert, sprawozdań i umów do otwartych konkursów ofert i małych grantów
Zostały podpisane nowe rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego w sprawie uproszczonego wzoru oferty i uproszczonego wzoru sprawozdania oraz w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
Wzory druków w załączeniu.
Załączniki
Pobierz dane XML Nowe wzory ofert, sprawozdań i umów do otwartych konkursów ofert i małych grantów Drukuj informację Nowe wzory ofert, sprawozdań i umów do otwartych konkursów ofert i małych grantów
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: B. Majewska-Astafiew |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2019-03-19 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: B. Majewska-Astafiew |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2019-03-19 11:08:16 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2019-03-19 11:14:03 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-03-19 11:48:25 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 39759 raz(y) |
Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność
Akapit nr 1 - brak tytułu
5 października 2018 r. weszła w życie ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności gruntów. Zgodnie z art. 1 ust. 1 wskazanej ustawy, z dniem 1 stycznia 2019 r. prawo użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe – tj.:
- budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi;
- budynkami mieszkalnymi wielorodzinnymi (co najmniej połowa lokali to lokale mieszkalne);
- budynkami, o których mowa w pkt 1 lub pkt 2, wraz z budynkami gospodarczymi, garażami, innymi obiektami budowlanymi lub urządzeniami budowlanymi, umożliwiającymi prawidłowe i racjonalne korzystanie z budynków mieszkalnych.
przekształca się w prawo własności tych gruntów.
Potwierdzenie przekształcenia – z urzędu
Potwierdzeniem faktu przekształcenia będzie zaświadczenie wydane przez Burmistrza Lubska z urzędu w ciągu 12 miesięcy, licząc od 1 stycznia 2019 r. Zaświadczenia będą wydawane sukcesywnie.
Potwierdzenie przekształcenia – na wniosek
Właściciel może złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia. W tym przypadku należy wraz z wnioskiem wnieść opłatę skarbową w wysokości 50 zł. Termin na wydanie zaświadczenia na wniosek wynosi, co do zasady, 4 miesiące (30 dni w przypadkach szczególnych przewidzianych w ww. ustawie) od dnia otrzymania wniosku.
Czy zaświadczenie należy złożyć do sądu/ewidencji gruntów?
Nie. Zaświadczenia są z urzędu przekazywane zarówno do Sądu Rejonowego w Żarach V Wydział Ksiąg Wieczystych, jak i do Starostwa Powiatowego w Żarach.
Opłaty
Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego jest odpłatne. Nie rodzi to jednak za sobą żadnych nowych skutków finansowych poza tymi, które ponosili państwo do tej pory.
Roczna opłata przekształceniowa odpowiada wysokości opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste jaka obowiązywałaby w 2019 r. Opłatę należną za rok 2019 wnosi się w terminie do dnia 29.02.2020 r., a pozostałe opłaty w terminie 31 marca każdego roku, począwszy od 2020 r.
Opłatę wnosi się przez okres 20 lat.
Całą opłatę można też wpłacić jednorazowo – płatność "z góry".
Całkowita spłata
Po wniesieniu wszystkich opłat albo opłaty jednorazowej właściwy organ wydaje z urzędu, w terminie 30 dni od dnia wniesienia opłat albo opłaty jednorazowej, zaświadczenie o wniesieniu opłat albo opłaty jednorazowej, które właściciel gruntu załącza do wniosku o wykreślenie w dziale III księgi wieczystej wpisu roszczenia o opłatę.
Od wniosku o wykreślenie ww. wpisu Sąd pobiera opłatę stałą w wysokości:
- 250 zł - w przypadku wniesienia opłaty jednorazowej;
- 75 zł - w pozostałych przypadkach.
Dodatkowe informacje pod numerem telefonu 68 457 61 24.
Załączniki
Pobierz dane XML Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność Drukuj informację Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: M. Firuta |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2019-02-13 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: M. Firuta |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2019-02-13 11:39:17 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2019-02-13 11:40:19 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-05-21 10:12:38 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 25585 raz(y) |
Transmisja obrad
Akapit nr 1 - brak tytułu
Transmisja obrad Rady Miejskiej w Lubsku - YouTube https://www.youtube.com/channel/UCE5rhk0Em1H7-ru3OvCEW7w
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Biuro Rady |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2018-11-22 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Biuro Rady |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2018-11-22 12:31:25 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2018-11-22 15:09:16 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2018-11-22 15:09:16 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 29875 raz(y) |
Apel do hodowców trzody chlewnej
Załączniki
Pobierz dane XML Apel do hodowców trzody chlewnej Drukuj informację Apel do hodowców trzody chlewnej
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: M. Słowińska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2018-04-03 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: M. Słowińska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2018-04-03 11:35:18 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2018-04-03 11:35:46 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2018-04-09 11:44:13 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 30489 raz(y) |
Nabór kandydatów na opiekunów prawnych
Akapit nr 1 - brak tytułu
OGŁOSZENIE O NABORZE KANDYDATÓW NA OPIEKUNÓW PRAWNYCH DLA OSÓB CAŁKOWICIE BĄDŹ CZĘŚCIOWO UBEZWŁASNOWOLNIONYCH
Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubsku przyjmuje zgłoszenia kandydatów na opiekunów prawnych dla osób całkowicie bądź częściowo ubezwłasnowolnionych. Nabór ma charakter ciągły.
Uwaga: Pełnienie funkcji opiekuna prawnego osoby częściowo lub całkowicie ubezwłasnowolnionej nie wiąże się z zatrudnieniem w Ośrodku Pomocy Społecznej w Lubsku.
Zakres podstawowych zadań:
Sprawowanie pieczy nad osobą i majątkiem ubezwłasnowolnionego, a także reprezentacja w dokonywaniu czynności prawnych i składaniu oświadczeń woli.
O ostatecznym zakwalifikowaniu kandydata na opiekuna prawnego decyduje Sąd.
Zgodnie z art. 162 § 1 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. - Kodeks rodzinny i opiekuńczy Sąd opiekuńczy może przyznać opiekunowi za sprawowanie opieki na jego żądanie stosowne wynagrodzenie okresowe albo wynagrodzenie jednorazowe w dniu ustania opieki lub zwolnienia go od niej.
Wymagania warunkujące dopuszczenia do udziału w naborze:
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- pełna zdolność do czynności prawnych,
- korzystanie z pełni praw publicznych,
- stan zdrowia pozwalający na pełnienie funkcji określonej w ogłoszeniu,
- niekaralność za przestępstwo popełnione umyślnie,
- nie być pozbawionym władzy rodzicielskiej,
- nie poszlakowana opinia,
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
Wymagane dokumenty:
Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na pełnienie funkcji opiekuna prawnego.
UWAGA!
Oświadczenie musi być podpisane własnoręcznie.
Zgłoszenia kandydatów na opiekunów prawnych przyjmowane są wyłącznie osobiście lub za pośrednictwem poczty:
Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubsku
68-300 Lubsko, al. Niepodległości 2, bud. B
w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Kandydat na opiekuna prawnego”
Kierownik MGOPS W Lubsku przewiduje możliwość rozmowy wstępnej przed przyjęciem kandydata na opiekuna prawnego.
Pobierz dane XML Nabór kandydatów na opiekunów prawnych Drukuj informację Nabór kandydatów na opiekunów prawnych
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: M. Szudrawska - MGOPS |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2018-03-01 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: M. Szudrawska - MGOPS |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2018-03-01 11:13:09 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2018-03-01 11:13:13 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-03-16 10:48:13 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 27673 raz(y) |
Możliwość wykupu najmowanych mieszkań komunalnych z bonifikatą
Akapit nr 1 - brak tytułu
Burmistrz Lubska zachęca najemców komunalnych lokali mieszkalnych do ich wykupu na preferencyjnych warunkach z uwzględnieniem bonifikaty, która przy zapłacie jednorazowej wynosi od 54% do 78% a przy sprzedaży ratalnej od 49% do 73% wartości lokalu mieszkalnego (9 rat rocznych). Szczegółowych informacji udziela Wydział Geodezji
i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Lubsku, pl. Wolności 1, pok. nr 26, tel. (68) 457-61-26.
i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Lubsku, pl. Wolności 1, pok. nr 26, tel. (68) 457-61-26.
Pobierz dane XML Możliwość wykupu najmowanych mieszkań komunalnych z bonifikatą Drukuj informację Możliwość wykupu najmowanych mieszkań komunalnych z bonifikatą
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: M. Sawron |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2016-02-09 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: M. Sawron |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2016-02-09 12:16:53 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2016-02-09 12:17:02 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-02-09 12:17:02 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 56937 raz(y) |
Stawki czynszu za dzierżawę i najem nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubsko
Akapit nr 1 - brak tytułu
Z dniem 1 lipca weszło w życie zarządzenie nr 68/z/15 Burmistrza Lubska w sprawie ustalenia stawek czynszu za dzierżawę i najem nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubsko.
Pobierz dane XML Stawki czynszu za dzierżawę i najem nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubsko Drukuj informację Stawki czynszu za dzierżawę i najem nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubsko
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: A. Kalinowska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-07-08 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: A. Kalinowska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-07-08 10:39:11 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-07-08 10:43:04 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2018-09-25 11:33:42 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 47499 raz(y) |
Informacja dot. rachunków bankowych
Akapit nr 1 - brak tytułu
Uprzejmie informujemy, iż płatności z tytułu podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych należy dokonywać na indywidualne rachunki bankowe wskazane w decyzjach podatkowych.
Wpłat od osób fizycznych i prawnych z tytułu użytkowania wieczystego gruntu, czynszu, najmu i dzierżaw należy dokonywać na rachunek bankowy Gminy: nr rachunku : 42 1020 5402 0000 0502 0267 77 14.
Płatności z tytułu podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób prawnych należy dokonywać na indywidualne rachunki bankowe. Informacja o numerze rachunku dla osób prawnych pod nr tel. 68 4576236.
Wpłat od osób fizycznych i prawnych z tytułu użytkowania wieczystego gruntu, czynszu, najmu i dzierżaw należy dokonywać na rachunek bankowy Gminy: nr rachunku : 42 1020 5402 0000 0502 0267 77 14.
Płatności z tytułu podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób prawnych należy dokonywać na indywidualne rachunki bankowe. Informacja o numerze rachunku dla osób prawnych pod nr tel. 68 4576236.
Pobierz dane XML Informacja dot. rachunków bankowych Drukuj informację Informacja dot. rachunków bankowych
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: A. Woźniak, A. Herós |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-03-17 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: A. Woźniak, A. Herós |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-03-17 14:42:22 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-03-17 14:42:58 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-03-19 09:57:43 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 44444 raz(y) |