W związku z możliwością pozyskania przez Gminę Lubsko środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze na finansowanie demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest, informuję o możliwości składania wniosków o dofinansowanie ww. zadań.
Dofinansowanie będzie przysługiwało wyłącznie właścicielom/posiadaczom nieruchomości, które zostały wskazane i zinwentaryzowane w Programie usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy Lubsko (uchwała Nr XLI/283/13 Rady Miejskiej w Lubsku z dnia 30 grudnia 2013 r.).
Dofinansowanie obejmie pokrycie kosztów:
- demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest pozyskanych w trakcie wymiany pokryć dachowych i elewacyjnych lub
- zbierania, transportu i unieszkodliwiania zdemontowanych wyrobów zawierających azbest pozyskanych w trakcie wymiany pokryć dachowych i elewacyjnych.
Osoby ubiegające się o uzyskanie dofinansowania ww. kosztów winny złożyć wniosek o dofinansowanie kosztów usuwania wyrobów zawierających azbest wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami do dnia 31 marca 2015 r.
Wzór wniosku dostępny jest w Urzędzie Miejskim w Lubsku, Pl. Wolności 1 (punkt obsługi interesanta, parter) oraz do pobrania na stronie internetowej
www.um.lubsko.pl. Wniosek należy złożyć w Urzędzie Miejskim, Pl. Wolności 1 (punkt obsługi interesanta, parter).
Z uwagi na ograniczoną pulę środków finansowych zabezpieczonych w budżecie Gminy, o przyznaniu dofinansowania decydować będzie kolejność wpływu wniosków.
Jednocześnie informuję, że w przypadku gdy Gmina Lubsko nie otrzyma dotacji z WFOŚiGW w Zielonej Górze, odstąpi od realizacji przedmiotowego zadania. Złożone wnioski rozpatrywane będą w pierwszej kolejności w roku 2016, pod warunkiem otrzymania dotacji na ww. cel.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Lubsku, Plac Wolności 1- II p. pok. 21 lub pod nr tel. 68 457 61 21.
Burmistrz Lubska
Lech Jurkowski
]]>