Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
USC - Zgłoszenie zgonu.
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego
Ogłoszono dnia: 2009-01-23 11:22:16
Termin załatwienia
Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu trzech dni od dnia zgonu. Zgon na skutek choroby zakaźnej- zgłoszenie w ciągu 24 godzin od zgonu.
Osoba kontaktowa
D. Michalik / B. Kowalska
Miejsce załatwienia
pl. Wolności 1 - Ratusz
Telefon kontaktowy
68 457 61 60/ 68 457 61 61
Sposób załatwienia
- sporządzenie aktu zgonu oraz 1 egz. odpisu skróconego aktu zgonu,
- zawiadomienie ewidencji ludności miejsca stałego zameldowania osoby zmarłej,
- zawiadomienie urzędów stanu cywilnego miejsca urodzenia i zawarcia związku małżeńskiego osoby zmarłej.
Miejsce odbioru
Pl. Wolności 1 Ratusz
pok. 13, 14
Wymagane Dokumenty
1. Osoba zgłaszająca zgon powinna przedłożyć kierownikowi Urzędu Stanu Cywilnego:
- kartę zgonu,
- dokument tożsamości zmarłego.
2. Do zgłoszenia zgonu, zgodnie uprawnione są następujące osoby:
- pozostały małżonek(ka)
- krewni zstępni,
- krewni wstępni,
- krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa,
- powinowaci w linii prostej do 1 stopnia,
- szpital lub zakład, jeżeli zgon nastąpił w szpitalu lub innym zakładzie.
Czas realizacji
Niezwłocznie po okazaniu karty zgonu.
Opłaty
Na mocy ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635) od 01 stycznia 2007r. pobierane są przez USC opłaty skarbowe w następujących wysokościach:
1) Po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest jeden odpis aktu zgonu.
2) Dodatkowe odpisy podlegają opłacie skarbowej w wysokości:
- odpis skrócony – 22 zł.
- odpis zupełny – 33 zł.
- od sporządzenia testamentu urzędowego – 22 zł.
- opłatę skarbową należy dokonać na adres i konto:
Gmina Lubsko
pl. Wolności 1
PKO Bank Polski nr rachunku: 42 1020 5402 0000 0502 0267 7714
- Bezpośrednio w USC w Lubsku,
- W kasie Urzędu Miejskiego w Lubsku ul. Powstańców Wlkp. 3.
Tryb odwoławczy
Brak
Uwagi
Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu trzech dni od dnia zgonu. Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu. Zgon osoby wymaga stwierdzenia przez lekarza.
Podstawowym dokumentem do sporządzenia aktu zgonu jest karta zgonu. Zgon osoby zgłasza się w USC dla miejsca tego zdarzenia. Po sporządzeniu aktu zgonu, kierownik Urzędu Stanu Cywilnego przekazuje osobie zgłaszającej zgon nieodpłatnie trzy odpisy skrócone aktu zgonu oraz potwierdzoną część karty zgonu służącą do pochowania zwłok.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 463 ze zm.),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2020 r., Poz. 1546 ze zm.)
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: E. Bobińska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2009-01-23 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: B. Kowalska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2009-01-23 11:19:11 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2009-01-23 11:22:16 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-02-25 10:18:53 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 13785 raz(y) |