Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: EWID. LUDNOŚCI - Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania w miejscu pobytu stałego lub czasowegoDrukuj informacjęSprawa: EWID. LUDNOŚCI - Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania w miejscu pobytu stałego lub czasowegoSzczegóły informacji
EWID. LUDNOŚCI - Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania w miejscu pobytu stałego lub czasowego
Wydział: Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
Ogłoszono dnia: 2015-04-17 15:28:52
Termin załatwienia
-
Miejsce załatwienia
Aleja Niepodległości 2
C pokoje 1, 2
B pokój 1.1 - zarządzanie kryzysowe
Telefon kontaktowy
68 457 61 04
Sposób załatwienia
Wydanie decyzji administracyjnej.
Miejsce odbioru
Plac Wolności 1, 68-300 Lubsko
Wymagane Dokumenty
- wniosek o zameldowanie w trybie decyzji administracyjnej,
-wypełniony i podpisany formularz meldunkowy,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji;
Opłaty
- 10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji;
- od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w postępowaniu administracyjnym o wymeldowanie powstaje obowiązek wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Lubuskiego za pośrednictwem Burmistrza Lubska w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Uwagi
Zgodnie z art. 27 ustawy o ewidencji ludności obywatel polski przebywający na terytorium RP jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu osoby w miejscu, w którym się zameldowała.
Typowe przypadki, w których znajduje zastosowanie procedura:
- osoba przebywa bez zameldowania, gdyż właściciel „nie zgadza się na zameldowanie” (uwaga: zgoda właściciela na zameldowanie nie jest wymogiem do zameldowania),
- brak możliwości uzyskania potwierdzenia na formularzu meldunkowym faktu pobytu dokonanego przez właściciela (uwaga: właściciel potwierdza jedynie fakt pobytu, nigdy nie wyraża zgody na zameldowanie),
- brak tytułu prawnego do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie,
- nieuregulowany stan prawny lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie (najczęściej dotyczy sytuacji, gdy nie zostało przeprowadzone postępowanie spadkowe po zmarłym właścicielu).
Przegląd orzeczeń sądów administracyjnych w sprawach o zameldowanie:
O kwalifikacji pobytu przesądza możliwość ustalenia, że osoba tam mieszka, nocuje, przygotowuje posiłki, przyjmuje wizyty członków rodziny lub znajomych, utrzymuje chociażby okazjonalnie kontakty z sąsiadami, przyjmuje i nadaje korespondencję.
Sprawy meldunkowe należące do kategorii zagadnień ze sfery prawa administracyjnego służą tym samym wyłącznie rejestracji stanu faktycznego, a nie prawnego i nie mają wobec tego żadnego związku z ustaleniem uprawnień (prawa) do lokalu, czy też z ewentualnymi roszczeniami majątkowymi. Czynność zameldowania nie rodzi ani nie pozbawia uprawnień do lokalu. Z faktu samego zameldowania nie wypływają żadne uprawnienia cywilnoprawne do przebywania w lokalu. Brak potwierdzenia pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt dokonanego przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, stanowi podstawę do przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego i wydania decyzji. Potwierdzenia pobytu, dokonane przez podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu stanowi wyłącznie potwierdzenie stanu faktycznego – faktu zamieszkania i nie może być utożsamiane ze zgodą tej osoby na zameldowanie.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017.1257)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2016.1827 z późn. zm.).
Załączniki
Pobierz dane XMLSprawa: EWID. LUDNOŚCI - Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania w miejscu pobytu stałego lub czasowegoDrukuj informacjęSprawa: EWID. LUDNOŚCI - Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania w miejscu pobytu stałego lub czasowego
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: S. Urban |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-04-17 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: M. Karolczak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-04-17 15:27:07 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: S. Urban |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-04-17 15:28:52 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: S. Urban |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-06-14 11:39:37 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 8747 raz(y) |