ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Lubsku
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: EWID. LUDNOŚCI - Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania w miejscu pobytu stałego lub czasowegoDrukuj informacjęSprawa: EWID. LUDNOŚCI - Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania w miejscu pobytu stałego lub czasowego

Szczegóły informacji

EWID. LUDNOŚCI - Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania w miejscu pobytu stałego lub czasowego

Wydział: Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego

Ogłoszono dnia: 2015-04-17 15:28:52

Termin załatwienia

-

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Lubsku, Plac Wolności 1, pok. nr 2

Telefon kontaktowy

68 457 61 04

Sposób załatwienia

Wydanie decyzji administracyjnej.

Miejsce odbioru

Plac Wolności 1, 68-300 Lubsko

Wymagane Dokumenty

- wniosek o zameldowanie w trybie decyzji administracyjnej,
-wypełniony i podpisany formularz meldunkowy,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji;

Opłaty

- 10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji;
- od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w postępowaniu administracyjnym o wymeldowanie powstaje obowiązek wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Wojewody Lubuskiego  za pośrednictwem  Burmistrza Lubska w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Uwagi

Zgodnie z art. 27 ustawy o ewidencji ludności obywatel polski przebywający na terytorium RP jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu osoby w miejscu, w którym się zameldowała.
 
Typowe przypadki, w których znajduje zastosowanie procedura:
- osoba przebywa bez zameldowania, gdyż właściciel „nie zgadza się na zameldowanie” (uwaga: zgoda właściciela na zameldowanie nie jest wymogiem do zameldowania),
- brak możliwości uzyskania potwierdzenia na formularzu meldunkowym faktu pobytu dokonanego przez właściciela (uwaga: właściciel potwierdza jedynie fakt pobytu, nigdy nie wyraża zgody na zameldowanie),
- brak tytułu prawnego do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie,
- nieuregulowany stan prawny lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie (najczęściej dotyczy sytuacji, gdy nie zostało przeprowadzone postępowanie spadkowe po zmarłym właścicielu).
 
Przegląd orzeczeń sądów administracyjnych w sprawach o zameldowanie:
 
O kwalifikacji pobytu przesądza możliwość ustalenia, że osoba tam mieszka, nocuje, przygotowuje posiłki, przyjmuje wizyty członków rodziny lub znajomych, utrzymuje chociażby okazjonalnie kontakty z sąsiadami, przyjmuje i nadaje korespondencję.
Sprawy meldunkowe należące do kategorii zagadnień ze sfery prawa administracyjnego służą tym samym wyłącznie rejestracji stanu faktycznego, a nie prawnego i nie mają wobec tego żadnego związku z ustaleniem uprawnień (prawa) do lokalu, czy też z ewentualnymi roszczeniami majątkowymi. Czynność zameldowania nie rodzi ani nie pozbawia uprawnień do lokalu. Z faktu samego zameldowania nie wypływają żadne uprawnienia cywilnoprawne do przebywania w lokalu. Brak potwierdzenia pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt dokonanego przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, stanowi podstawę do przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego i wydania decyzji. Potwierdzenia pobytu, dokonane przez podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu stanowi wyłącznie potwierdzenie stanu faktycznego – faktu zamieszkania i nie może być utożsamiane ze zgodą tej osoby na zameldowanie.

Podstawa prawna

 -  Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1382 z późn. zm.).
 - ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017.1257)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2016.1827 z późn. zm.).

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Lubsko
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
S. Urban
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-04-17
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
S. Urban
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-04-17 15:27:07
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Anna Kalinowska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-04-17 15:28:52
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Anna Kalinowska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-09-20 09:10:23
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4940 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony